Pytanie:
Gmina zbiera dokumenty od mieszkańców do celów pobierania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wśród nich znajdują się m.in. skrócone akty zgonu, które są uwierzytelniane przez wójta i przechowywane w teczce podatnika – na potrzeby ewentualnego zweryfikowania przez organy nadrzędne podstawy podjęcia decyzji o odpisaniu należności. Czy jest to prawidłowe działanie? Czy urząd nie gromadzi w ten sposób nadmiarowych danych? Czy urząd może zbierać od podatników oświadczenia, w których zawarte są wyjaśnienia w kwestii zmiany liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość?
Pozostało jeszcze 70% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
- Niezbędne wzory dokumentów – gotowe do wypełnienia, w pełni edytowalne, zgodne z RODO
- Listy kontrolne, które pokażą Ci, czy Ty i Twoja organizacja jesteście dostosowani do RODO w 100%
- Dostęp do pełnej bazy porad przez 24h
Autor: Marcin Sarna
Radca prawny, ekspert z zakresu ochrony danych osobowych. Specjalizuje się również w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, w szczególności świadcząc pomoc prawną dla producentów maszyn i urządzeń, przedsiębiorców funkcjonujących w branży usługowej i w sektorze energetycznym.