Nie, ponieważ reklama behawioralna nie wywołuje skutków prawnych wobec podmiotu danych ani nie wpływa na nią w istotny sposób.
Zgodnie z art. 22 ust. 1 RODO, postanowienia tego przepisu stosujemy, gdy zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie, wywołuje wobec danej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa. Jak natomiast wynika z motywu 71 RODO, działania takie istotnie wpływają na osobę fizyczną, gdy w ich efekcie dochodzi przykładowo do automatycznego odrzucenia elektronicznego wniosku kredytowego czy elektronicznej metody rekrutacji bez interwencji ludzkiej.
Innymi, słowy aby profilowanie wymagało ziszczenia się jednego z warunków wskazanych w art. 22 ust. 2 RODO (np. zgody), musi wiązać się z istotnymi zautomatyzowanymi konsekwencjami dla odbiorcy. Samo zaś wyświetlanie spersonalizowanych reklam do takich konsekwencji wprost nie prowadzi.
Dlatego też, odbieranie odrębnej zgody w trybie art. 22 RODO nie jest konieczne.
Należy jednak mieć na względzie, że osoba której dane dotyczą, ma prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO), względem:
przetwarzania danych osobowych na cele marketingowe,
profilowania.
Każdy z tych sprzeciwów może być przy tym wniesiony odrębnie, a osoba której dane są gromadzone powinna otrzymać informację spełniającą wymogi art. 13 RODO.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl