Tak. Można też skorzystać z funkcji adblock. Jeżeli nie da to rezultatu, wówczas należy zastosować odpowiednie środki bezpieczeństwa.
Opisane w pytaniu postępowanie, to rodzaj reklam behawioralnych (personalizowanych). Polegają one na tym, że wyświetlane są reklamy dostosowane do treści przeglądanych stron, wyszukiwanych haseł, itp. Reklamy te najczęściej korzystają wyłącznie z plików cookies i numeru IP komputera oraz nie zbierają innych danych osobowych. Rzecz jasna okoliczność taką należałoby zweryfikować, o czym niżej.
Sam adres IP może być traktowany, jako dana osobowa jeżeli jest przydzielony określonemu pracownikowi, czyli jest informacją pozwalająca na zidentyfikowanie konkretnej osoby fizycznej - co wypełnia definicję danych osobowych, o której mowa w art. 4 pkt 1 RODO.
Reklamy behawioralne stosowane są przez większość dostępnych przeglądarek i wyszukiwarek. W każdym przypadku opcje takie można zmodyfikować w ustawieniach. Można również skorzystać z funkcji adblock blokującej reklamy.
Jeżeli powyższe nie przyniesie rezultatu, może to świadczyć o zainstalowaniu się na komputerach złośliwego oprogramowania. Należałoby zatem wykonać diagnozę programem antywirusowym oraz zainstalować odpowiednie oprogramowanie typu zapora internetowa, programy antymalware itp.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl