Przetwarzanie danych osobowych pracownika i prowadzenie jego akt osobowych ma podstawę prawną w przepisach Kodeksu pracy, w związku z tym nie trzeba pozyskiwać zgody na przetwarzanie danych osobowych od pracowników w tym celu.
Zgodnie z art. 221 Kodeksu pracy pracodawca może przetwarzać następujące dane osobowe kandydata do pracy i pracownika:
Dodatkowo pracodawca może żądać od pracownika także:
Dodatkowo zgodnie z art. 94 pkt 9a Kodeksu pracy, pracodawca jest zobowiązany prowadzić dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracowników.
Wskazane przepisy stanowią podstawę prawną do przetwarzania danych osobowych pracownika. W związku z tym pozyskanie zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w teczce osobowej nie jest konieczne, a wręcz jest niezasadne, skoro jest to obowiązek wynikający z prawa. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych mają bowiem charakter autonomiczny i wystarczy spełnić jedną z nich, by przetwarzanie danych było legalne.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl