Autor: Marcin Sarna
Dodano: 19 października 2016
Pytanie:
W jaki sposób bank powinien postępować z danymi osobowymi klientów z negatywnie rozpatrzonych wniosków kredytowych? Czy takie wnioski i zawarte w nich dane powinny być niezwłocznie niszczone po rozpatrzeniu wniosku? Czy podobnie postępować w przypadku danych uzyskanych z baz Biura Informacji Kredytowej i baz klientów gospodarczych? A może bank może przetwarzać te dane na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 5 ustawy o ochronie danych osobowych jako zabezpieczenie przyszłych ewentualnych roszczeń w związku z negatywną decyzją kredytową? Podobny tok myślenia można zastosować konkretnie do danych pozyskanych z baz BIK i baz gospodarczych, gdzie zgoda klienta (wyrażona na wniosku kredytowym) jest podstawą prawną do uzyskania informacji z tych baz. Podobną sprawę opisuje wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 5 lutego 2014 r. (sygn. Akt II SA/Wa 1150/13).
Pozostało jeszcze 75% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
- Niezbędne wzory dokumentów – gotowe do wypełnienia, w pełni edytowalne, zgodne z RODO
- Listy kontrolne, które pokażą Ci, czy Ty i Twoja organizacja jesteście dostosowani do RODO w 100%
- Dostęp do pełnej bazy porad przez 24h
Autor: Marcin Sarna
Radca prawny, ekspert z zakresu ochrony danych osobowych. Specjalizuje się również w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, w szczególności świadcząc pomoc prawną dla producentów maszyn i urządzeń, przedsiębiorców funkcjonujących w branży usługowej i w sektorze energetycznym.