Tak, jeśli firma jest klientem banku.
Wśród środków bezpieczeństwa finansowego stosowanych przez instytucje finansowe ustawa z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu przewiduje w art. 35 ust. 4 między innymi możliwość przetwarzania informacji zawartych w dokumentach tożsamości klienta i osoby upoważnionej do działania w jego imieniu oraz sporządzania kopii takich dokumentów.
Oznacza to, że bank jest uprawniony do żądania przedstawienia dowodu osobistego, co ma miejsce chociażby przy dokonywaniu wypłat „w okienku”. Ma także prawo kopiowania takiego dokumentu gdyż uprawnienie to przyznaje mu wskazany przepis ustawy. Spełnienie tego żądanie nie byłoby więc naruszeniem reguły minimalizmu (art. 5 RODO).
Tym samym żądanie banku jest uzasadnione. Niemniej jednak musi być ono spełnione pod jednym warunkiem. Otóż pracownicy firmy muszą być klientami banku lub osobami upoważnionymi do działania w imieniu klienta banku (np. chodzi tu o pracowników reprezentujących pracodawcę będącego klientem banku).
Bankowi nie wolno przetwarzać danych osobowych z dowodów tożsamości pracowników firmy, która nie jest klientem tego banku.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl