
Pytanie:
Jakie obowiązki na gruncie przepisów RODO należy spełnić wysyłając zapytania do przedsiębiorców o wyrażenie zgody na przesyłanie informacji handlowych drogą mailową? Rozsyłanie zapytań będzie kierowane do przedsiębiorców - byłych, obecnych i potencjalnych klientów. Zapytanie będzie wysyłane mailowo przez spółki działające w ramach jednej grupy (pomiędzy którymi zachodzi współadministrowanie). Zgoda ma dotyczyć przesyłania informacji handlowych drogą mailową lub telefoniczną (z prawem wyboru kanału komunikacji przesyłania informacji handlowych). Zapytania o wyrażenie zgody będą przesyłane zarówno na ogólne adresy przedsiębiorców tj. adresy mailowe, które nie zawierają imion i nazwisk jak i adresy służbowe zawierające imiona i nazwiska. Czy w takim przypadku wymagane jest pozyskanie dodatkowej zgody na przetwarzanie danych? Kiedy należy pozyskać taką zgodę? Czy zgoda na przetwarzanie danych może zostać wyrażona w jednym oświadczeniu, czy potrzebne są dwie odrębne zgody (na przesyłanie informacji i na przetwarzanie danych)? Czy i na jakim etapie należy przekazać obowiązek informacyjny RODO?
Pozostało jeszcze 71% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
- Niezbędne wzory dokumentów – gotowe do wypełnienia, w pełni edytowalne, zgodne z RODO
- Listy kontrolne, które pokażą Ci, czy Ty i Twoja organizacja jesteście dostosowani do RODO w 100%
- Dostęp do pełnej bazy porad przez 24h
Autor: Marcin Sarna
Radca prawny, ekspert z zakresu ochrony danych osobowych. Specjalizuje się również w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, w szczególności świadcząc pomoc prawną dla producentów maszyn i urządzeń, przedsiębiorców funkcjonujących w branży usługowej i w sektorze energetycznym.