W ramach obsługi klienta istnieje możliwość wprowadzania licznych rozwiązań w zakresie sztucznej inteligencji (AI), od chatbotów i asystentów w interakcji z klientami po diagnozowanie preferencji, predyspozycji i warunków genetycznych każdego klienta. Od 2 lutego 2025 r. należy jednak w związku z tym spełnić liczne obowiązki prawne wynikające już nie tylko z RODO ale też innych aktów prawnych. Sprawdź, jakie wymogi musisz spełnić, jeżeli stosujesz lub zamierasz stosować systemy AI w obsłudze klienta w Twojej firmie.
Nowe obowiązki w związku ze stosowaniem AI – od 2 lutego 2025 r.
Od 2 lutego 2025 r. należy wypełniać pierwsze obowiązki skierowane m.in. do podmiotów stosujących AI, do których zaliczymy m.in. firmy wykorzystujące w działalności zawodowej system AI, nad którym sprawują kontrolę. Kolejne obowiązki wynikające z Aktu w sprawie sztucznej inteligencji (czyli AI Act) będą wchodzić w życie każdego 2 sierpnia 2025, 2026 oraz 2027 r. i wymagają one odrębnej analizy.
Na podstawie art. 4 AI Act, podmioty stosujące systemy AI muszą podejmować środki w celu zapewnienia, w możliwie największym stopniu, „odpowiedniego poziomu kompetencji w zakresie AI” wśród swojego personelu i innych osób zajmujących się działaniem i wykorzystaniem systemów AI w ich imieniu.