Nowa ustawa Prawo Komunikacji Elektronicznej, która weszła w życie 10 listopada 2024 r. przewiduje nowe zasady dotyczące zgód na przekazywanie informacji handlowych w tym zgód marketingowych. Wymogi te obejmują zarówno komunikację z osobami fizycznymi i podmiotami B2B. Sprawdź, jakie wymogi musi spełniać wzór zgody marketingowej według nowych przepisów.
Zmiany w zakresie zgody marketingowej od 10 listopada 2024 r.
Dotychczas regulacje dotyczące zgody na przesyłanie informacji handlowej oraz zgody marketingowej były ujęte w:
-
art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
-
art. 172 Prawa telekomunikacyjnego.
Pierwszy z przepisów dotyczył przesyłania niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. Druga regulacja obejmowała natomiast używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego lub przesyłania niezamówionej informacji handlowej. Przepisy te przestały obowiązywać z dniem 10 listopada 2024 r. na mocy ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo komunikacji elektronicznej. Przepisy te częściowo pokrywały się swoim zakresem, co wywoływało pewne wątpliwości interpretacyjne.