W toku kontroli UODO albo jeszcze przed jej wszczęciem administrator może potrzymać pismo z żądaniem wyjaśnień. Jest to oczywiście niezwykle stresujące dla administratora. Jak zareagować na korespondencję UODO? Jakie informacje przekazać organowi? Jak sformułować odpowiedź? Wyjaśnienia w artykule.
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych ma prawo dostępu do wszelkich danych osobowych i wszelkich informacji niezbędnych do realizacji swoich zadań. Może on wzywać do przedłożenia dokumentów, polityk, procedur itp. Wszelkie próby zatajania czy utrudniania będą działały jedynie na niekorzyść administratora i mogą zostać uznane za utrudnianie czynności.
Kontakt z Urzędem będzie nieunikniony w przypadku:
W takich przypadkach należy spodziewać się korespondencji lub innej oficjalnej formy kontaktu ze strony Prezesa UODO. Najczęściej wiąże się to z wezwaniem do dodatkowych wyjaśnień czy przedstawieniem stanowiska w odpowiedzi na skargę. Pracownicy UODO w toku przeprowadzania kontroli mogą też stawić się w siedzibie administratora i żądać materiałów oraz dokumentów. Żądania UODO powinny mieścić się w granicach niezbędności do prawidłowej oceny sytuacji.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Jeśli masz już dostęp do Portalu, zaloguj się »
Z wideoszkolenia dowiesz się m.in.:
Szkolenie prowadzi Agnieszka Wachowska, radczyni prawna, Co-Managing Partners, Szefowa zespołu IT-Tech w TKP
© Portal Poradyodo.pl