Urząd może opublikować w rejestrze umów informacje o umowach zawartych z osobami fizycznymi, gdyż zobowiązują go do tego przepisy prawa.
Pod pojęciem przetwarzania danych kryje się m.in. publikacja danych osobowych w gablocie, publikacji urzędowej czy w Internecie – niezależnie od tego, czy publikacja następuje na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, czy gdziekolwiek indziej. Jest to jeden z przejawów (rodzajów) przetwarzania danych osobowych. Oznacza to, że aby administrator danych mógł je opublikować w Internecie, musi zajść jedna z przesłanek przetwarzania danych określonych w art. 6 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO).
Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c przetwarzanie jest zgodne z prawem, gdy jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Skoro więc taki obowiązek ciąży na urzędzie miasta z mocy przepisów prawa, to urząd ma ważną przesłankę przetwarzania danych osobowych poprzez ich opublikowanie w sposób wskazany tymi przepisami.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl