Tak. Obowiązek informacyjny musi być zrealizowany także w przypadku postępowań wszczętych z urzędu.
Przepisy tzw. ustawy wdrażającej RODO, która weszła w życie 4 maja 2019 r. O wszczęciu postępowania z urzędu lub na żądanie jednej ze stron należy zawiadomić wszystkie osoby będące stronami w sprawie (art. 61 § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego). Organ administracji publicznej przekazuje informacje, o których mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO, przy pierwszej czynności skierowanej do strony, chyba że strona posiada te informacje, a ich zakres lub treść nie uległy zmianie (art. 61 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego). Przepis ten dotyczy zarówno postępowań wszczętych na wniosek jak i z urzędu.
Zobacz także: Jak zrealizować obowiązek informacyjny w procedurze administracyjnej – poznaj nowe rozwiązania
Z wideoszkolenia dowiesz się m.in.:
Szkolenie prowadzi Agnieszka Wachowska, radczyni prawna, Co-Managing Partners, Szefowa zespołu IT-Tech w TKP
© Portal Poradyodo.pl