Decyduje o tym organ administracji publicznej, ale nie może być to okres dłuższy niż okresy przewidziane w przepisach ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Administrator danych powinien zapewnić, aby dane osobowe były przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane.
Administrator danych może przechowywać dane osobowe przez okres dłuższy jedynie w przypadku, gdy będą one przetwarzane wyłącznie do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych na mocy art. 89 ust. 1 RODO.
Przy czym powinien wdrożyć odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony praw i wolności osób, których dane dotyczą. Przy określaniu okresu przechowywania danych lub kryteriów ustalania tego okresu administrator danych musi pamiętać, że przetwarzanie pozyskanych danych osobowych może być oparte o kilka różnych przesłanek.
Początkowo podstawą przetwarzania danych może być obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 pkt c RODO), a w dalszej kolejności np. realizacja zadania publicznego (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) lub prawnie usprawiedliwiony cel administratora danych (art. 6 ust. 1 pkt f RODO). Tym samym może zaistnieć konieczność przechowywania danych osobowych wynikająca z innych celów, niż pierwotny cel zbierania danych.
Różne okresy przechowywania danych mogą wynikać także z różnych przepisów prawa, z których wynikają obowiązki prawne dla administratora usprawiedliwiające przetwarzanie danych (art. 6 ust. 1 lit c RODO).
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej udostępnianie informacji publicznej następuje w drodze między innymi ogłaszania informacji publicznych, w tym dokumentów urzędowych, w Biuletynie Informacji Publicznej. Zgodnie z art. 10 ust. 1 informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub centralnym repozytorium, jest udostępniana na wniosek. Przepisy prawa, w tym rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 roku w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej, zasadniczo nie regulują okresu przez jaki informacja opublikowana w BIP ma tam pozostać dostępna.
Przepis art. 8 ust. 3 ustawy o dostępie do informacji publicznej określa natomiast obowiązkowy zakres informacji udostępniany w BIP. Wśród informacji, które obligatoryjnie udostępnia się w BIP, brak jest danych dotyczących informacji o wynikach przetargów. Zatem umieszczenie ww. informacji uzależnione jest tylko i wyłącznie od woli zamawiającego. Tym samym organ sam decyduje o usunięciu wyników przetargów z BIP, ale musi się liczyć z obowiązkiem ich udostępniania w trybie wnioskowym z ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Okres publikacji w BIP danych dot. wyników przetargów nie może być dłuższy niż okresy przewidziane w przepisach ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl