Jedną z podstaw prawnych będzie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (realizacja obowiązku prawnego) – ale nie tylko.
Dane osobowe w bibliotece gminnej są przetwarzane w realizacji obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 4 ust. 1 i 2 oraz art. 20 ust. 1 pkt 1 ustawy o bibliotekach.
Chodzi tu mianowicie o udostępnianie materiałów bibliotecznych służących obsłudze potrzeb informacyjnych, edukacyjnych i samokształceniowych, zwłaszcza dotyczących wiedzy o własnym regionie oraz dokumentujących jego dorobek kulturalny, naukowy i gospodarczy.
Dlatego w tym zakresie biblioteka powinna się powołać na art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Oprócz tego podstawę prawną może stanowić art. 6 ust 1 lit. f RODO. Biblioteka realizuje bowiem swój interes w związku z dochodzeniem roszczeń związanych z uszkodzeniem zbiorów bibliotecznych lub pojedynczych książek. W tym zakresie biblioteka nie realizuje zadań publicznych stąd dopuszczalne jest powołanie się na tę przesłankę.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl