Ryanair w celu przeprowadzenia odprawy m.in. skanuje dowody osobiste pasażerów. Taka praktyka budzi wątpliwości, stąd skargi kierowane do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Stosowane przez przewoźnika procedury weryfikacyjne zostaną więc sprawdzone przez polski organ nadzorczy.
Najwięcej wątpliwości wśród pasażerów popularnych linii lotniczych budzi praktyka polegająca na żądaniu skanów dowodów osobistych w celu przeprowadzenia. Z kolei w przypadku odmowy personel Ryanair oczekuje od pasażera uiszczenia opłaty za weryfikację jego tożsamości w systemie komputerowym.
Przedstawiciel UODO w swej wypowiedzi, nie kierując żadnych zarzutów wobec linii lotniczych, przypomniał jednak o ryzyku utraty kontroli nad danymi osobowymi. Wskazał także, że brak zasadności nadmiarowego przetwarzania danych osobowych. Jednocześnie poinformował, że podjęto działania w celu ustalenia, czy dane osobowe pasażerów Ryanair są bezpieczne.
O sprawie zawiadomiono także UOKiK, który zbada stosowane praktyki w aspekcie naruszania zbiorowych praw konsumentów.
W dalszej kolejności sprawa ma zostać przekazana do irlandzkiego organu nadzorczego (The Data Protection Commission). Wynika to z faktu, że Ryanair ma swoją siedzibę w Irlandii. Sprawa może więc zostać rozpoznana w ramach mechanizmu kompleksowej współpracy między wiodącym organem nadzorczym a innymi organami nadzorczymi, których dotyczy sprawa.
Uodo.gov.pl
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl