Jeżeli urząd miasta lub urząd gminy nie przetwarza danych sporadycznie albo przetwarza szczególne kategorie danych bądź przetwarzanie danych może powodować ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych, będzie musiał prowadzić rejestr czynności przetwarzania, mimo że zatrudnia mniej niż 250 osób.
Zgodnie z art. 30 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) każdy administrator musi prowadzić rejestr czynności przetwarzania danych osobowych, za które odpowiada. Ustęp 5 tego artykułu zawiera jednak wyjątek od tej zasady. Rejestru czynności przetwarzania danych osobowych według RODO nie będą musiały prowadzić podmioty, które zatrudniają mniej niż 250 osób, chyba że:
Nawet jeżeli urząd gminy lub urząd miasta zatrudnia mniej niż 250 osób, dopiero jeśli nie będzie spełniał wymienionych warunków, nie będzie musiał prowadzić rejestru czynności przetwarzania danych osobowych. Jeżeli więc urząd nie przetwarza danych sporadycznie lub przetwarza szczególne kategorie danych bądź przetwarzanie danych może powodować ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych, będzie musiał prowadzić rejestr czynności przetwarzania. Po przeanalizowaniu tych wszystkich czynników należy podjąć decyzję o prowadzeniu bądź nie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl