Należy przechowywać te wyniki do 2 miesięcy bądź do zakończenia ewentualnych postępowań związanych z wynikami tychże testów
Pracodawca nie jest podmiotem leczniczym, nie stosuje się zatem względem niego przepisów o przechowywaniu dokumentacji medycznej (tj. ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta). Konieczne jest natomiast poszukiwanie odpowiedzi w przepisach rozporządzenia unijnego. I tak w myśl art. 5 ust. 1 lit. b) i d) RODO, dane osobowe mogą być przetwarzane jedynie w związku z konkretnym celem oraz w zakresie niezbędnym do jego realizacji. Są to tzw. zasady ograniczenia celu i ograniczenia przechowywania danych osobowych.
Stąd też, jeżeli celem przeprowadzenia badań było zweryfikowanie, czy pracownicy byli/są zakażeni wirusem COVID-19, to okres przechowywania powinien uwzględniać czas inkubacji wirusa oraz czas niezbędny na przeprowadzenie postępowania przez jednostkę Inspekcji Sanitarnej. Powinien być to zatem okres:
Po tym okresie zasadne jest zanonimizowane danych osobowych i pozostawienie jedynie zbiorczej informacji o liczbie przebadanych osób i wynikach testów, bez imion i nazwisk pracowników
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl