Nie, ponieważ nie oznacza to jeszcze przetwarzania ich danych osobowych.
Samo przekazanie telefonów służbowych pracownikom nie powoduje jeszcze, że w tym zakresie dochodzi do przetwarzania ich danych osobowych w nowym celu. Taki skutek wywoła natomiast monitorowanie rozmów telefonicznych.
Aktualnie możliwe jest korzystanie przez pracodawcę z szeroko pojętego monitoringu. Możliwy jest więc monitoring wizyjny, ale też monitoring poczty elektronicznej. Dopuszczalne są również inne formy monitoringu. Wszak przepisy dotyczące monitoringu wizyjnego czy tez poczty elektronicznej pracownika odnoszą się do wszelkich form monitoringu (art. 223 Kodeksu pracy).
Nie jest więc wykluczone monitorowanie służbowych telefonów. W takiej sytuacji realizacja obowiązku informacyjnego względem pracowników stanie się konieczna.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl