Opracowanie kodeksu branżowego nie jest prostym procesem. Ważna jest m.in. właściwa treść kodeksu czy wybór odpowiedniego podmiotu monitorującego. Dobry kodeks branżowy daje gwarancję pewności stosowania określonych rozwiązań zatwierdzonych przez Prezesa UODO. Poza tym zapewnia niezależny nadzór nad podmiotami stosującymi ten kodeks. Jak przygotować i wdrożyć taki kodeks?
Czym są kodeksy branżowe
Kodeks branżowy to swoisty akt normatywny:
Aby kodeks miał swój status wskazany w RODO, musi uprzednio uzyskać pozytywną opinię Prezesa UODO. Oprócz tego wskazany podmiot monitorujący kodeks musi zostać akredytowany do tego kodeksu.
Taki kodeks może powstać właściwie w każdej branży. Jak wskazuje Europejska Rada Ochrony Danych, dzięki stosowaniu kodeksu łatwiej jest o:
Sięgnij do Wytycznych EROD
Aby opracować kodeks postępowania, dobrze jest skorzystać z Wytycznych Europejskiej Rady Ochrony Danych 1/2019 dotyczących kodeksów postępowania i podmiotów monitorujących. Regulują one wymogi w zakresie treści i formy Kodeksów przedkładanych zarówno na szczeblu krajowym, jak i europejskim.
W artykule przeczytasz o:
© Portal Poradyodo.pl