Tak. Należy przygotować dwie odrębne klauzule informacyjne dla zamówień publicznych do 30 000 EURO i poniżej 30 000 EURO.
Obowiązek informacyjny administratora danych powstaje z chwilą pozyskania danych, od osoby, której dane dotyczą lub w określonym terminie w razie uzyskania danych z innego źródła np. od osoby trzeciej. Wobec tego zamawiający może zawrzeć klauzulę informacyjną z art. 13 RODO w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a ponadto powinien umieścić ją w pierwszej korespondencji kierowanej do wykonawcy. Administratorem danych jest zamawiający, czyli w przypadku opisanym w pytaniu będzie to właściwa gmina.
Podstawę prawną przetwarzania danych dla zamówień powyżej 30 000 EURO będzie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami Prawa zamówień publicznych i przepisami dotyczącymi archiwizacji dokumentów. Podstawą przetwarzania danych może być także art. 6 ust. 1 lit. b (gdy wykonawcą będzie osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą). Okres przechowywania danych to okres niezbędny do udzielenia zamówienia i realizacji umowy, a dla celów archiwalnych okres wynikający z art. 97 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Z kolei w przypadku zamówień poniżej 30 000 EURO. podstawy przetwarzania to art. 6 ust.1 lit b. lub (i) lit. e RODO. Natomiast okres przechowywania danych dla celów archiwalnych to okres wynikający z przepisów dotyczących archiwizacji.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl