Nie. W obwieszczeniu o przystąpieniu do sporządzenia planu miejscowego nie ma obowiązku zamieszczania klauzuli informacyjnej.
Obowiązkiem każdego administratora danych jest powiadomienie osoby fizycznej, której dane dotyczą o przetwarzaniu jej danych, celach i sposobach przetwarzania, a także o przysługujących jej prawach. W przypadku pozyskania danych, od osoby której dane dotyczą zakres obowiązku określony został w art. 13 RODO, a sam obowiązek powstaje z chwilą pozyskania (zebrania) danych. W przypadku zaś pozyskania danych z innych źródeł (nie od osoby, której dane dotyczą) zakres wymaganych informacji wymienia art. 14 RODO, a obowiązek informacyjny powinien być spełniony w ściśle określonym terminie wskazanym w tym przepisie.
Obowiązek informacyjny może być spełniony w dowolnej formie. Klauzula informacyjna może mieć formę pisemną, w tym elektroniczną. Informacje mogą być udzielone także ustnie (jeśli zażyczyła sobie tego osoba, której dane dotyczą) lub w inny sposób wybrany przez administratora danych. Ważne jest jedynie to, aby administrator danych był w stanie wykazać, że spełnił ciążący na nim obowiązek informacyjny. Wobec tego powinien podjąć faktyczne i skuteczne działania mające na celu powiadomienie osoby, której dane dotyczą w zakresie określonym w art. 13 i 14.
Najlepszą praktyką jest dopasowanie formy klauzuli informacyjnej do sposobu prowadzenia komunikacji z podmiotem danych. Jeśli zainteresowane osoby fizyczne złożą wnioski do projektu planu np. e-mailem to klauzula powinna być przesłana w odpowiedzi na taki e-mail. Jeśli natomiast wnioski złożone zostaną na stanowisku informacyjno-podawczym to klauzula informacyjna powinna być udostępniania na takim stanowisku.
Dodatkowo można umieścić klauzulę informacyjną w obwieszczeniu o przystąpieniu do sporządzania planu miejscowego. Należy jednak pamiętać o stanowisku GIODO (wyrażonym na gruncie starej ustawy o ochronie danych osobowych), że powiadomienie powinno mieć charakter zindywidualizowany tzn. nie może być zastąpione ogłoszeniem w prasie lub na stronie internetowej zawierającym jedynie ogólną informację o nazwach zbiorów danych osobowych prowadzonych przez urząd wraz z informacją o uprawnieniach osób, których dane znajdują się w tych zbiorach (patrz: sprawozdanie GIODO za rok 2000, s. 37–38).
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl