Europejski Inspektor Ochrony Danych Wojciech Wiewiórowski wypowiedział się jednoznacznie przeciwko tzw. reklamom śledzącym. Zasugerował, by ograniczenia w tym zakresie wprowadzić w akcie o usługach cyfrowych.
Europejski Inspektor Ochrony Danych stwierdził, że zamiast reklam śledzących warto stosować alternatywne, mniej inwazyjne w kontekście ochrony danych osobowych rodzaje reklam internetowych. To jednak wymaga wprowadzenia ograniczeń w akcie o usługach cyfrowych, a jednocześnie zachęcania do stosowania innego rodzaju reklam.
Reklamy śledzące to takie reklamy internetowe, które wiążą się ze śledzeniem interakcji użytkownika z treścią.
EIOD zaproponował wprowadzenie ograniczeń w kategoriach danych osobowych, które mogłyby być przetwarzane w celach reklamowych. Przede wszystkim ograniczenie powinno obejmować dane szczególnej kategorii. Zakazy powinny także objąć dane osobowe dzieci jako osób szczególnie narażonych na manipulację.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl