W styczniu 2023 r. przyjęto nowy kodeks postępowania RODO w Hiszpanii. Dotyczy on branży reklamowej. Jego treść może zawierać praktyczne wskazówki także dla polskich administratorów danych osobowych działających w reklamie.
Kodeks postępowania AUTOCONTROL „Przetwarzanie danych osobowych w branży reklamowej” został zatwierdzony przez hiszpański organ nadzorczy w dniu 17 stycznia 2023 r. Koncentruje się on przede wszystkim na rozpatrywaniu skarg podmiotów danych. Dosyć często bowiem hiszpański organ nadzorczy otrzymuje skargi na działalność przedsiębiorców w związku z niechcianą reklamą.
W kodeksie przewidziano z tego względu dobrowolną i bezpłatną mediację zmierzającą do szybszego rozpoznawania skarg. Procedura mediacyjna ma trwać do 30 dni. W tym czasie przedstawiciel administratora ma zaproponować rozwiązanie ugodowe – ma na to 15 dni. W przypadku niepowodzenia mediacji skargi mają być już przekazywane do organu nadzorczego.
W Polsce w przeszłości pracowano nad kodeksem postępowania dla branży reklamowej. Do tej pory nie złożono jednak wniosku o jego zatwierdzenie do Prezesa UODO. Więcej o stanie prac nad kodeksami postępowania przeczytasz tutaj>>
newsletter UODO (luty 2023 r.)
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl