Pytanie:
Pytanie dotyczy przetrzymywania danych do celów wystawienia zaświadczenia o wysokości przychodu stanowiącego podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne. Otóż pracodawca musi przetrzymywać dane przez okres 50 lat od czasu zakończenia pracy u danego pracodawcy (chodzi o dane konkretnej osoby). Problem powstaje w momencie, gdy pracodawca ma jedną wspólna listę płac. Zaistnieje wówczas sytuacja, w której należałoby zniszczyć dane osoby, jednak na listach płac nadal będą inne osoby, które nadal pracują lub których okres przechowywania danych nie minął. W jaki sposób zatem należy niszczyć lub przechowywać takie dane, aby uniknąć nadmiarowego przetwarzania?
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
- Niezbędne wzory dokumentów – gotowe do wypełnienia, w pełni edytowalne, zgodne z RODO
- Listy kontrolne, które pokażą Ci, czy Ty i Twoja organizacja jesteście dostosowani do RODO w 100%
- Dostęp do pełnej bazy porad przez 24h
Autor: Sebastian Kryczka
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii (Zakład Prawa Pracy) Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2002 r. zawodowo zajmuje się problematyką prawa pracy, jak również w zagadnieniami związanymi z działalnością kontrolno-nadzorczą sprawowaną przez Państwową Inspekcję Pracy. Ekspert współpracujący z największymi i najbardziej opiniotwórczymi podmiotami w kraju, zajmującymi się problematyką prawa pracy. Ma na swoim koncie współpracę m.in. z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej, Dolnośląską Komisją Ochrony Pracy oraz czołowymi firmami wydawniczymi. Jest m.in. współautorem komentarza do Kodeksu pracy, autorem komentarza do ustawy o PIP, jak również komentarzy do kilkunastu rozporządzeń wykonawczych do Kodeksu pracy.