Nie. Odmowa podpisania protokołu „z uwagi na RODO" nie jest uzasadniona.
Dane kontrahentów można przetwarzać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
Przetwarzanie danych jest dopuszczalne gdy jest to niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
Wykonanie usługi serwisowej i wydanie sprzętu jest niczym innym jak realizacją umowy. Realizacja ta może być potwierdzona protokołem, co w opisanym przypadku czyni odmowę klienta nieuzasadnioną.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl