Pracodawca przetwarza te dane osobowe w realizacji swojego uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Bez wątpienia we wskazanym wyżej przypadku mamy do czynienia z przetwarzaniem danych osobowych bowiem głos jest daną osobową. Aby to przetwarzanie było możliwe konieczne jest spełnienie przynajmniej jednej z przesłanek z art. 6 ust. 1 RODO.
Art. 223 Kodeksu pracy wprowadza możliwość monitorowania służbowej poczty elektronicznej. Zgodnie z nim jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy, pracodawca może wprowadzić kontrolę służbowej poczty elektronicznej pracownika (monitoring poczty elektronicznej).
Kodeks reguluje więc jedynie dwie formy monitorowania pracowników: wizyjny (uregulowany w art. 222 Kodeksu pracy) i dotyczący służbowej poczty elektronicznej. Niemniej jednak art. 223 §4 Kodeksu pracy pozwala stosować przepisy dotyczące monitoringu służbowej poczty elektronicznej do innych form monitoringu pod warunkiem, że ich cel będzie zbieżny z celem wprowadzenia monitoringu służbowej poczty elektronicznej.
Kontrola i nagrywanie rozmów telefonicznych przez pracodawcę jest możliwa gdy:
Tym samym dla pracodawcy przesłankę do kontroli i nagrywania rozmów telefonicznych stanowi art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli tzw. prawnie uzasadniony interes administratora. Dotyczy to także
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl