Tak, wystawca powinien spełnić obowiązek informacyjny względem tych osób. Zalecane jest dopełnienie go w momencie pierwszego kontaktu z osobą, której wizytówka jest wykorzystywana przez wystawca. Nie ma przy tym konieczności zbierania podpisów pod klauzulą informacyjną.
W przedstawionej sytuacji na wystawcy jako administratorze danych osobowych ciąży obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ogólnego RODO, gdyż dane są pozyskiwane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą. Zgodnie z tą regulacją obowiązku informacyjnego teoretycznie należy dopełnić w momencie pozyskania danych. W praktyce trudno jednak zrealizować ten wymóg w trakcie targów, gdy następuje spontaniczna wymiana wizytówek, wręczając każdej osobie formularz obowiązku informacyjnego i jeszcze prosząc o jego podpisanie. Co więcej, nie każda wizytówka może zostać wykorzystana. Dlatego w ocenie autora obowiązek informacyjny powinien być dopełniony w momencie pierwszego kontaktu z osobą, której dane zostały pozyskane. Można go zrealizować np. poprzez zamieszczenie klauzuli informacyjnej w stopce pierwszego e-maila wysyłanego do tej osoby.
Formalnie nie obowiązuje nakaz potwierdzenia zapoznania się z nimi przez osobę, której dane dotyczą. W związku z tym nie ma konieczności zbierania podpisów pod klauzulami obowiązku informacyjnego.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl