20 mln euro musi zapłacić spółka Clearview Al Inc. w związku z nieprawidłowościami w stosowaniu systemu rozpoznawania twarzy. Karę wymierzył włoski organ nadzorczy.
Postępowanie w sprawie spółki zostało wszczęte w wyniku doniesień prasowych, ale też skarg dotyczących produktów do rozpoznawania twarzy oferowanych przez administratora.
Jak okazało się w toku sprawy, spółka przetwarzała dane biometryczne i geolokalizacyjne z naruszeniem reguły legalizmu, a mianowicie bez właściwej podstawy prawnej ich przetwarzania.
Spółka wprawdzie powoływała się na swój uzasadniony interes. Niemniej jednak argumentów tych nie podzielił włoski organ nadzorczy. Zarzucił też naruszenie zasady przejrzystości, ograniczenia celu i ograniczenia przechowywania.
Oprócz tego spółka nie zrealizowała obowiązku informacyjnego względem osób, których dane były pozyskiwane w ramach systemu rozpoznawania twarzy. Obowiązek informacyjny nie był realizowany zarówno na podstawie art. 14 jak i 15 RODO. Spółka nie zapewniała też dostępu do danych (art. 15 RODO).
Jako, że spółka była zlokalizowana w USA, powinna ona wyznaczyć przedstawiciela w UE. Tak się jednak nie stało.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl