Nie. Brak jest podstaw do udzielenia informacji posłowi
Dowiedz się:
jakie uprawnienia informacyjne ma komisja a jakie poseł i senator,
co może poseł w ramach interwencji.
Pewne uprawnienia w uzyskiwaniu informacji daje parlamentarzystom art. 16 ust. 2 ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora. Zgodnie z nim członkowie Rady Ministrów oraz przedstawiciele właściwych organów i instytucji państwowych i samorządowych, organizacji społecznych, zakładów i przedsiębiorstw państwowych i samorządowych, spółek prawa handlowego z udziałem państwowych lub komunalnych osób prawnych są obowiązani przedstawiać informacje i wyjaśnienia na żądanie stałych i nadzwyczajnych komisji sejmowych i senackich, w sprawach będących przedmiotem ich zakresu działania.
To rozwiązanie nie znajduje jednak zastosowania, jeśli pytanie pochodzi od posła a nie komisji sejmowej.
Art. 16 ust. 1 ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora stanowi, że posłowie i senatorowie mają prawo uzyskiwać od członków Rady Ministrów oraz przedstawicieli właściwych organów i instytucji państwowych i samorządowych informacje i wyjaśnienia w sprawach wynikających z wykonywania obowiązków poselskich lub senatorskich.
Nie sposób stwierdzić, by dane o zdrowiu ucznia były niezbędne do wykonania obowiązku posła wynikającego z faktu złożenia skargi przez matkę dziecka. Równie dobrze o te informacje poseł może zwrócić się bezpośrednio do matki.
Kolejny przepis wymagający analizy to art. 19 ust. 1 ustawy. Dodatkowo w ramach wykonywaniu mandatu poseł lub senator ma prawo, jeżeli nie narusza dóbr osobistych innych osób, do:
uzyskiwania informacji i materiałów,
wstępu do pomieszczeń, w których znajdują się te informacje i materiały,
wglądu w działalność organów administracji rządowej i samorządu terytorialnego, a także spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz zakładów i przedsiębiorstw państwowych i samorządowych, z zachowaniem przepisów o tajemnicy prawnie chronionej.
Wreszcie art. 20 ust. 1 ustawy daje posłowi lub senatorowi prawo podjąć - w wykonywaniu swoich obowiązków poselskich lub senatorskich – interwencję w:
organie administracji rządowej i samorządu terytorialnego,
zakładzie lub przedsiębiorstwie państwowym oraz organizacji społecznej,
jednostkach gospodarki niepaństwowej
dla załatwienia sprawy, którą wnosi we własnym imieniu albo w imieniu wyborcy lub wyborców, jak również zaznajamiać się z tokiem jej rozpatrywania.
Ustawa z 9 maja 1996 r. o wykonywaniu mandatu posła i senatora (tekst jedn.: Dz.U. z 2018 r. poz. 1799) – art. 16, art. 19, art. 20.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl