W zależności od okoliczności danego przypadku firma szkoleniowa może być zarówno administratorem, jak i podmiotem przetwarzającym. Podstawę przetwarzania danych najczęściej będzie stanowić art. 6 ust. 1 lit. b RODO (konieczność wykonania umowy).
Szkoła publiczna może być zlikwidowana z końcem roku szkolnego przez organ prowadzący szkołę, po zapewnieniu przez ten organ uczniom możliwości kontynuowania nauki w innej szkole publicznej tego samego typu, a także kształcącej w tym samym lub zbliżonym zawodzie. Organ prowadzący jest obowiązany, co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji, zawiadomić o zamiarze likwidacji szkoły: rodziców uczniów, a w przypadku uczniów pełnoletnich - tych uczniów, właściwego kuratora oświaty oraz organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego właściwej do prowadzenia szkół danego typu (art. 89 ust. 1 Prawa oświatowego). Wraz z tą informacją rodzice powinni otrzymać klauzule informacyjne (art. 14 RODO).
Organem odpowiedzialnym za likwidację szkoły jest organ prowadzący szkołę. W zakresie art. 89 ust. 1 Prawa oświatowego obowiązki organu prowadzącego wykonuje rada gminy (art. 29 ust. 1 pkt 1 Prawa oświatowego). Zatem to rada gminy odpowiada za poinformowanie rodziców o planowej likwidacji szkoły.
Oczywiście przekazanie rodzicom tej informacji wiąże się z koniecznością wykonania obowiązku informacyjnego. Jako administratora danych w takiej sytuacji należy wskazać radę gminy.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl