Administrator powinien przedsięwziąć odpowiednie środki, aby wyznaczony przez niego inspektor ochrony danych nie znalazł się w konflikcie interesów. Takowy może mieć miejsce, gdy IOD podejmuje dodatkowe czynności lub np. gdy został niewłaściwie usytuowany w strukturze ADO. Jak radzić sobie z ewentualnością konfliktu interesu IOD. Innymi słowy, jak zarządzać takim konfliktem?
Należy unikać konfliktu interesów IOD
Do zadań IOD wynikających z RODO należy:
Nie tylko administrator, ale też wszystkie osoby wykonujące swe zadania w jego strukturze, w tym sam inspektor ochrony danych oraz jego zastępca (jeśli go wyznaczono) powinni zapewniać, aby IOD w związku z pełnieniem tej funkcji – nie popadał w konflikt interesów. Dotyczy to także zastępcy IOD.
Właśnie w tym pomóc powinno odpowiednie zarządzanie konfliktem interesów.
O konflikcie interesów IOD przeczytasz także tutaj>>
Jak rozumieć konflikt interesów IOD
W pierwszej kolejności należy zdefiniować konflikt interesów inspektora ochrony danych. Otóż jest to sytuacja, w której spełniają się łącznie następujące przesłanki:
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Jeśli masz już dostęp do Portalu, zaloguj się »
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl