Dokumenty udostępniane jako informacja publicznych podlegają anonimizacji przede wszystkim ze względu na ochronę prywatności. Podmiot publiczny musi więc anonimizować dokumenty z danymi osobowymi, zanim udostępni je w charakterze informacji publicznej. Wymóg anonimizacji wynika zarówno z ustawy o dostępie do informacji publicznej, jak i z RODO. Sprawdź, jak może wyglądać anonimizacja danych z dokumentów.
Privacy by design to obok reguły privacy by default jedna z podstawowych zasad RODO. Jest to inaczej zasada prywatności w fazie projektowania. Zgodnie z nią administrator danych musi zastosować odpowiednie środki bezpieczeństwa. Innymi słowy, musi on na etapie projektowania, a więc jeszcze przed rozpoczęciem przetwarzania uwzględnić w odpowiednim zakresie ochronę danych osobowych i wdrożyć stosowne środki bezpieczeństwa danych.
Pracodawca może zobligować pracownika do prowadzenia firmowej strony internetowej. Oczywiście może to wiązać się z przetwarzaniem danych osobowych. Czy pracownicy mogą wykorzystywać w tym celu prywatne komputery? Jakie środki bezpieczeństwa danych warto wprowadzić w takim przypadku w celu ochrony danych osobowych?
Administrowanie funduszem socjalnym w zakładzie pracy wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych pracowników, ale także innych osób np. członków ich rodzin. Sprawdzamy, jakie zasady RODO wdrożyć w związku z przetwarzaniem danych osób uprawnionych do korzystania z ZFŚS.
14.06.2024
© Portal Poradyodo.pl