Jak wiadomo, informacja publiczna to inaczej informacja o sprawach publicznych. Czy taką sprawą jest korzystanie lub niekorzystanie przez kierownika danej jednostki z urlopu wypoczynkowego? Odpowiedź w artykule.
Zakres informacji, która powinna być udostępniona jako informacja publiczna, obrazuje poniższa tabela.
informacja o polityce wewnętrznej i zagranicznej |
zamierzenia działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej |
projektowanie aktów normatywnych |
|
programy w zakresie realizacji zadań publicznych, sposobie ich realizacji, wykonywaniu i skutkach realizacji tych zadań |
|
informacja o podmiotach publicznych |
status prawny, forma prawna |
organizacja |
|
przedmiot działalności i kompetencje |
|
organy i osoby sprawujące w danym podmiocie funkcje i ich kompetencje |
|
struktura własnościowa (nie dotyczy organów władzy publicznej a także organów samorządów gospodarczych i zawodowych) |
|
dysponowany majątek |
|
informacja o zasadach funkcjonowania podmiotów publicznych |
tryb działania władz publicznych i ich jednostek organizacyjnych |
tryb działania państwowych osób prawnych i osób prawnych samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań publicznych i ich działalności w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej |
|
sposoby stanowienia aktów publicznoprawnych |
|
sposoby przyjmowania i załatwiania spraw |
|
stan przyjmowanych spraw, kolejność ich załatwiania lub rozstrzygania |
|
prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa, sposoby zasady udostępniania danych w nich zawartych |
|
nabór kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska, w zakresie określonym w przepisach odrębnych; |
|
dane publiczne |
treść i postać dokumentów urzędowych, w szczególności:
|
stanowiska w sprawach publicznych zajęte przez organy władzy publicznej i przez funkcjonariuszy publicznych w rozumieniu przepisów Kodeksu karnego, |
|
treść innych wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej, |
|
informacja o stanie państwa, samorządów i ich jednostek organizacyjnych; |
|
majątek publiczny |
majątek Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych |
inne prawa majątkowe przysługujące państwu i jego długi |
|
majątek jednostek samorządu terytorialnego oraz samorządów zawodowych i gospodarczych oraz majątek osób prawnych samorządu terytorialnego, a także kas chorych (aktualnie NFZ) |
|
majątek podmiotów, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 5 ustawy, pochodzący z zadysponowania ww. majątkiem oraz pożytki z tego majątku i jego obciążenia |
|
dochody i straty spółek handlowych, w których ww. podmioty mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów Kodeksu spółek handlowych |
|
dysponowanie tymi dochodami i sposób pokrywania strat |
|
dług publiczny |
|
pomoc publiczna |
|
ciężary publiczne |
Powyższy katalog nie ma charakteru zamkniętego.
Informacja o urlopie wypoczynkowym kierownika podmiotu publicznego stanowi informację o zasadach funkcjonowania kierownika samorządowej jednostki organizacyjnej. Jak wskazał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w wyroku z 9 października 2018 r. II SAB/Bd 70/18: "Obywatele mają bowiem prawo wiedzieć, czy i w których dniach dany funkcjonariusz publiczny przebywał w pracy, będzie przebywał w pracy oraz w jakich dniach i z jakiego powodu (urlop, w tym jego rodzaj, zwolnienie lekarskie itp.) był w niej nieobecny." Pogląd ten należy odnieść do kierownika, który wykonuje zadania publiczne.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl