W związku z rozpoczęciem obowiązywania RODO część firm i urzędów będzie musiała wyznaczyć inspektora ochrony danych i zawiadomić o tym Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Jest już dostępny formularz, za pomocą którego można to zrobić.
Organizacja, która wyznaczy inspektora ochrony danych (IOD) musi o tym zawiadomić Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w ciągu 14 dni od dnia jego wyznaczenia (art. 10 ustawy z10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych). Takie zawiadomienie należy przesłać drogą elektroniczną, wykorzystując w tym celu jedną z dostępnych usług znajdujących się na stronie portalu biznes.gov.pl. Zawiadomień można dokonywać, korzystając z poniższych formularzy:
Prezesa UODO trzeba zawiadomić nie tylko o wyznaczeniu inspektora ochrony danych, ale także o zmianie jego danych i jego odwołaniu (trzeba to zrobić do w terminie 14 dni).
Jeżeli na administratorze w świetle nowych przepisów spoczywa obowiązek wyznaczenia IOD, to powiadomienia należy dokonać:
Jeżeli na administratorze w świetle nowych przepisów nie spoczywa obowiązek wyznaczenia IOD, a zdecydował się on na wyznaczenie takiej osoby, to powiadomienia powinien dokonać:
W przypadku podmiotów przetwarzających, które zgodnie z nowymi przepisami:
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl