Jednym z narzędzi, którymi dysponuje Prezes UODO, jest możliwość przesyłania pytań do administratorów w związku z otrzymanymi sygnałami o nieprawidłowościach. Organ nadzorczy podał niedawno listę takich pytań dotyczących współpracy z IOD i zapowiedział, że będzie je kierował do administratorów. Sprawdź, jak mogą wyglądać odpowiedzi na pytania IOD.
UODO zapyta, czy wyznaczono IOD
Czy u administratora został wyznaczony inspektor ochrony danych?
Pytanie to jest dość oczywiste. Taka też powinna być na nie odpowiedź. Wystarczy więc wskazanie – tak lub nie. Nie jest tu potrzebne dodatkowe uzasadnienie.
Czy na administratorze ciąży obowiązek wyznaczenia IOD (jeżeli tak, to na jakiej podstawie prawnej), czy też IOD został wyznaczony mimo braku takiego obowiązku?
Tu należy wskazać, czy na administratorze spoczywa obowiązek wyznaczenia IOD. Należy odnieść się do przesłanek obowiązkowego wyznaczenia inspektora, wskazując, która z nich ma zastosowanie (podając podstawę prawną). Otóż IOD wyznacza się, gdy:
Oczywiście mile widziane jest tu uzasadnienie, dlaczego IOD nie został wyznaczony.
Przeczytaj także: Duża skala przetwarzania danych – co to znaczy i dlaczego jest takie istotne
Pobierz analizę obowiązku lub potrzeby wyznaczenia inspektora ochrony danych>>
Istotna publikacja informacji o IOD
Czy administrator opublikował imię i nazwisko oraz kontakt do IOD na swojej stronie internetowej lub - jeżeli nie prowadzi swojej strony internetowej, w sposób ogólnie dostępny w miejscu prowadzenia swojej działalności?
W tym miejscu należy wskazać, czy dokonano takiej publikacji, ale to nie wystarczy. Należy zaznaczyć, gdzie ta publikacja miała miejsce – czy na stronie WWW, czy też w sposób ogólnie dostępny w miejscu prowadzenia działalności.
Z artykułu dowiesz się:
© Portal Poradyodo.pl