Nie. Rzecznik patentowy w ramach wykonywania swoich działań jest odrębnym administratorem danych osobowych.
Rzecznik patentowy świadczy pomoc prawną i techniczną. Pomoc prawna polega w szczególności na udzielaniu porad i konsultacji prawnych, sporządzaniu opinii prawnych, badaniu stanu prawnego przedmiotów własności przemysłowej, zastępstwie prawnym i procesowym. Pomoc techniczna zaś polega w szczególności na opracowywaniu opisów technicznych zgłoszeń do ochrony przedmiotów działalności twórczej przeznaczonych do przemysłowego wykorzystywania, badaniu zakresu ich ochrony, prowadzeniu poszukiwań dotyczących stanu techniki (art. 8 ustawy o rzecznikach patentowych).
Rzecznik patentowy, działając na rzecz swoich klientów, posiada odrębne - własne - cele przetwarzania danych osobowych związane ze świadczeniem pomocy prawnej.
Zgodnie natomiast z art. 4 pkt 1 RODO administratorem danych jest podmiot, który samodzielnie ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. Skoro zaś cele przetwarzania danych osobowych przez rzecznika patentowego oraz jego mocodawcę są różne (każdy z tych podmiotów ma własne cele), to rzecznik patentowy występuje w roli odrębnego administratora, nie zaś podmiotu przetwarzającego dane osobowe. Finalnie zatem, pomiędzy rzecznikiem patentowym i klientem dochodzi do udostępnienia danych, nie zaś ich powierzenia. Zawieranie umowy, o której mowa w art. 28 RODO nie jest zatem zasadne.
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl