Brak właściwej reakcji na sprzeciw wobec marketingu bezpośredniego stał się przyczyną ukarania H&M. W związku z naruszeniem ochrony danych firma musi zapłacić równowartość ponad 28 tys. euro. Więcej na temat decyzji szwedzkiego organu nadzorczego w artykule.
Kara wymierzona H&M przez szwedzki organ nadzorczy (IMY) dotyczy praktyk związanych z marketingiem bezpośrednim. Do organu trafiło 6 skarg od osób, które sprzeciwiły się reklamom przysyłanym przez firmę. Skargi te złożyła m.in. osoba obywatelstwa polskiego i włoskiego. Rozpatrzył je jednak szwedzki organ nadzorczy z uwagi na siedzibę firmy w tym kraju.
Jak się okazało, firma H&M nie zareagowała na sprzeciwy i nie zaprzestała bez zbędnej zwłoki przetwarzania danych osobowych skarżących na potrzeby marketingu bezpośredniego. Szwedzki organ nadzorczy zarzucił również brak wystarczających systemów i procedur ułatwiających złożenie sprzeciwu wobec marketingu bezpośredniego.
To wszystko złożyło się na administracyjną karę pieniężną w wysokości 350 tys. koron szwedzkich (ok. 28,5 tys. euro).
www.imy.se/nyheter/hm-har-gjort-det-onodigt-svart-att-slippa-reklam/
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl