Pytanie: Jak długo przechowywać zgodę pracownika na przetwarzanie jego danych osobowych w postaci wizerunku a także oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie? Czy należy usunąć ją po zakończeniu zatrudnienia, od razu gdy pracownik wycofa zgodę na przetwarzanie?
Już niebawem w życie wejdą przepisy ustawy i niektórych zawodach medycznych. Ustawa ta przewiduje wymóg niekaralności dla kilkunastu zawodów medycznych. Czy to oznacza, że pracownicy medyczni muszą dostarczyć zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego przed zatrudnieniem w placówce medycznej?
Członkowie spółdzielni mieszkaniowej mają prawo do otrzymania faktur i umów zawieranych przez spółdzielnię z osobami trzecimi. Sprawdź, czy w takim przypadku numery rachunków bankowych kontrahentów oraz imiona i nazwiska pracowników spółdzielni powinny być anonimizowane.
Pytanie: Czy wyrażenie zgody przez klienta na przesyłanie informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej tj. e-maila (czyli zgody marketingowej) jest wystarczające do przesyłania powiadomień typu PUSH w aplikacji mobilnej np. informacji o promocji?
Pytanie: Zakład Pielęgnacyjno-Opiekuńczy chce umieścić w gablocie informacyjnej wezwanie osób uprawnionych do odbioru depozytu po zmarłych pacjentach. W wezwaniu mają być podane imiona, nazwiska, adres oraz data urodzenia zmarłego. Czy takie rozwiązanie jest zgodne z prawem?
Placówki medyczne, obsługując pacjentów, często nagrywają rozmowy telefoniczne na infolinii. Celem takich nagrań jest głównie zapewnienie jakości obsługi pacjenta i ochrona przed ewentualnymi roszczeniami. Sprawdzamy, czy takie nagrywanie rozmów telefonicznych w ramach infolinii w placówkach medycznych jest zgodne z RODO.
Ogólne rozporządzenie o ochronie danych nie precyzuje, w jakiej formie powinna zostać udzielona zgoda na przetwarzanie danych osobowych przez osobę fizyczną, której dane dotyczą. Czy taką zgodę można pozyskać w formie ustnej? Sprawdź, czy zgodnie z RODO zgoda w takiej formie będzie ważna.
O wyciek dokumentacji medycznej z placówki nie jest trudno. Co oczywiste, dokumentacja ta zawiera dane osobowe, w tym dane wrażliwe o stanie zdrowia pacjentów. Dlatego kierownictwo placówki medycznej musi wdrożyć rozwiązania mające na celu minimalizację ryzyka wystąpienia tego typu incydentów. Wszak to placówka medyczna jako administrator, niezależnie od odpowiedzialności zawodowej jej personelu, odpowiada za ochronę danych osobowych pacjentów. Duża w tym rola personelu placówki medycznej. Sprawdź, jakie środki bezpieczeństwa wdrożyć względem personelu placówki medycznej, by zabezpieczyć dokumentację medyczną przed wyciekiem.
08.12.2022
© Portal Poradyodo.pl