Pytanie:
Nasza firma od początku września prowadzi rejestry korespondencji przychodzącej i wychodzącej zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej. Do prowadzenia rejestru w wersji elektronicznej nie używamy żadnego specjalnego programu, posługujemy się Excelem. Zbiór ten znajduje się w naszym systemie informatycznym. Czy w związku z tym mamy obowiązek zgłosić taki zbiór danych osobowych do rejestracji u Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych? Podobne wątpliwości pojawiły się w związku z prowadzeniem ewidencji udostępniania danych osobowych i rejestru pełnomocnictw. Ewidencję prowadzimy także w wersji elektronicznej, na takich samych zasadach, jak rejestr korespondencji przychodzącej i wychodzącej. Są w nim informacje o tym, kto wnioskował o udostępnienie czyich danych osobowych i czy informacja została udzielona. W rejestrze widnieją m.in., takie dane jak: imię, nazwisko, adres, PESEL czy NIP. W rejestrze pełnomocnictw zamieszczamy jedynie imię i nazwisko, reszta to informacje związane z samym pełnomocnictwem. Czy także dane zawarte w tych zbiorach muszą być zgłoszone do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych?