22 tys. zł musi zapłacić PNP S.A. w Warszawie za brak współpracy z Prezesem UODO. Kara została wymierzona także za niezapewnienie dostępu do wszelkich informacji niezbędnych do realizacji zadań organu nadzorczego.
Na spółkę wpłynęła do skarga do Prezesa UODO. Organ aż trzykrotnie zwrócił się do administratora z wezwaniem do ustosunkowania się do treści tej skargi oraz do złożenia wyjaśnień. Niemniej jednak żadne z wezwań kierowanych na adresy spółki ujawnione w Krajowym Rejestrze Sądowym nie zostało przez spółkę odebrane, choć były one dwukrotnie awizowane.
W konsekwencji wezwania zostały uznane za doręczone. Jako że Prezes UODO nie uzyskał informacji niezbędnych do rozpatrzenia sprawy, zadecydował o wymierzeniu spółce administracyjnej kary pieniężnej.
Jak zaznaczył organ nadzorczy, to że wezwania nie zostały przez spółkę odebrane, nie stanowi okoliczności zwalniającej jej od odpowiedzialności. Każda jednostka organizacyjna powinna bowiem zapewnić taką organizację odbioru pism, aby przebieg korespondencji odbywał się w sposób ciągły i niezakłócony oraz wyłącznie przez osoby uprawnione. Zaniedbania w tym zakresie obciążają tę właśnie jednostkę organizacyjną.
Strona internetowa UODO (uodo.gov.pl).
Orzecznictwo:
Decyzja Prezesa UODO z 27 kwietnia 2021 r. (DKE.561.23.2020).
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl