3 mln euro musi zapłacić hiszpańska spółka, która naruszyła przepisy RODO. Tak wysoka kara to wynikiem braku konkretnej i świadomej zgody podmiotów danych na profilowanie dokonywane do celów handlowych.
Hiszpański organ nadzorczy wszczął postępowanie dotyczące spółki Caixabank. Było to następstwem podejrzenia nieprawidłowych praktyk w zakresie zautomatyzowanego profilowania i podejmowania decyzji w kontekście działalności handlowej tej spółki. Caixabank to instytucja finansowa i płatnicza która wprowadzała do obrotu karty kredytowe, debetowe a także rachunki kredytowe i pożyczki. Korzystała w tym celu z następujących kanałów:
Spółka tworzyła profile do celów:
Hiszpańska spółka pozyskiwała zgody podmiotów danych za pomocą różnych kanałów od podmiotów pośredniczących i agentów. Przed badaniem osoba, która miała wyrazić zgodę, otrzymywała jedynie ogólne informacje o różnych sposobach profilowania. W efekcie nie wiedziała ona, na jaki sposób postępowania ma wyrazić zgodę. Nie dawano jej również możliwości wyboru celów zautomatyzowanego przetwarzania. Właśnie to zostało uznane za naruszenie ochrony danych, a w konsekwencji spółce wymierzona została wysoka kara pieniężna.
Administrator, który będzie dokonywał profilowania, musi bezwzględnie:
Przeczytaj także: Profilowanie danych – kiedy, jak i na jakich warunkach>>
Przechowywanie danych w chmurze polega na zapisywaniu i zarządzaniu danymi na zdalnych serwerach, które są dostępne przez internet. Zamiast przechowywać pliki na lokalnych dyskach twardych lub serwerach, użytkownicy mogą korzystać z infrastruktury dostarczanej przez dostawców usług chmurowych. Jest to wygodne i efektywne rozwiązanie, które zapewnia dostęp do danych z dowolnego miejsca, elastyczność, skalowalność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.
© Portal Poradyodo.pl