Automatyczna reklama to komunikat o charakterze marketingowym otrzymywany przez osoby nawiązujące z przedsiębiorcą kontakt telefoniczny. Osoba dzwoniąca może być w tym przypadku klientem danego przedsiębiorcy lub kontaktować się z nim po raz pierwszy jako inny przedsiębiorca albo konsument. Jakie zatem warunki należy spełnić, aby stosować automatyczną reklamę?
Zarówno zaszczepienie się jak również przedłożenie pracodawcy jakikolwiek informacji w tym zakresie nie jest obowiązkiem pracowniczym. Szczepienia przeciwko COVID-19 mają bowiem charakter dobrowolny. Sprawdź, czy jako pracodawca możesz żądać informacji o zaszczepieniu od pracownika – a jeżeli tak, to na jakiej podstawie.
W czasie pandemii stworzono możliwość przenoszenia pracowników samorządowych do innej jednostki na pewien czas. Takie przeniesienie cechuje się pewną specyfiką – przede wszystkim nie powoduje rozwiązania stosunku pracy i nawiązania nowego. To zaś ma wpływ na zasady przetwarzania danych osobowych przenoszonego pracownika przez pracodawcę przyjmującego.
W 2025 roku Urząd Ochrony Danych Osobowych plan kontroli sektorowych dotyczy przetwarzania danych osobowych dzieci, w szczególności ich wizerunku. Na celowniku Prezesa UODO znajdą się m.in. szkoły, przedszkola, placówki edukacyjne oraz podmioty, które przetwarzają zdjęcia lub nagrania dzieci, także w internecie. Sprawdź, jakie obowiązki wynikają z RODO w zakresie przetwarzania wizerunku dzieci i jak przygotować swoją placówkę do kontroli, by uniknąć naruszeń i kar.
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl